Got some trouble with phantom damage on a ship i'm building.

Foraven

Veteran endo
Joined
Jun 25, 2021
Messages
139
#1
It's a new easy build ship I made using new parts I recently unlocked. Problem is, the ship reports damage whenever I move it and it move extremely slowly while making loud noises (adding or removing thrusters don't seem to change anything). Can't find the damage anywhere though. Is my ship bugged out or is it something i'm missing. I did a few minor alteration to it outside easy build, but nothing that should affect the ship structure. That ship is brand new, I never had the chance to fly it outside the Origin station.
 
Joined
Jul 30, 2021
Messages
12
#2
Alors dés que l'on change un boulon ou rajoute une pièce sur un vaisseau on a le message "ship durability error", j'ai par exemple rajouter 6 caisson de cargaison sur mon Marmot et ce message d'erreur apparaît continuellement alors que le vaisseau fonctionne parfaitement
 

Foraven

Veteran endo
Joined
Jun 25, 2021
Messages
139
#3
Alors dés que l'on change un boulon ou rajoute une pièce sur un vaisseau on a le message "ship durability error", j'ai par exemple rajouter 6 caisson de cargaison sur mon Marmot et ce message d'erreur apparaît continuellement alors que le vaisseau fonctionne parfaitement
J'ai fini par trouvé pourquoi, c'est à cause du blueprint. Dans le Easy Mode, dès que l'on quite la zone le plan du vaisseau est mis à jour. Si l'on fait des modifications à l'extérieur, il faut retourner dans le Easy mode pour mettre le plan à jour sinon quoi le jeu nous fait plein d'erreur. Le problème c'est que le jeu sauvegarde la position des portes et écoutille en plus des pieces libre qui se trouve dans la zone, ce qui peut corrompre le plan.

La morale de l'histoire, s'assuré que le blueprint soit à jour et évité de le corrompre en quittant la zone avant d'avoir fini nos modifications (et ne rien laissé trainer dans la zone).
 

Foraven

Veteran endo
Joined
Jun 25, 2021
Messages
139
#4
I have figured out my problem. My ship had a mismatch between it's current state and it's blueprint, it made the game think my ship was damaged. I had made modifications to the ship outside the easy mode and those changes were not updated in the blueprint. The fixe is simple, just spawn the ship back in the easy mode zone, enter it then leave the zone so the ship update itself. I noted the state of doors and hatches are included in the change, so it's better if they are left closed when updating. Also debris, damaged parts and free parts end up in the blueprint, so clean up the mess before saving and don't bring a damaged ship in the zone or it's damage will be part of the new blueprint!

Edit: Also fount out that box thrusters don't work well when they hold with only 2 bolts. I had to redesign my ship so I could strap them with more bolts. Now the ship fly well, but it's still slow. I guess upgrading to tier 2 is a must...
 
Last edited:
Top